Mit jelent az RPO, azaz a Recruitment Process Oursourcing?
Miért az MPS RPO?
Leggyakoribb RPO modellek
Az MPS-nél elérhető RPO modellek
Az RPO előnyei vállalatok számára
Mikor ajánljuk az RPO-t?
Az RPO története
RPO GY.I.K.
A napjainkra kialakult rendkívül gyorsan változó munkaerő piaci helyzetben a legjobb szakemberek, tehetségek megtalálása és megtartása minden szektorban prioritást élvez. A toborzási folyamat teljes vagy részleges kiszervezése (RPO) legtöbb esetben stratégiai megoldást jelenthet amennyiben a cégek a toborzási folyamatok optimalizálására, jelölt élmény javulására és versenyelőny megszerzésére törekednek.
Az toborzási folyamat kiszervezése vagyis az RPO (Recruitment Process Outsourcing), az egyik legdinamikusabban fejlődő megoldás a modern HR szolgáltatások területén. Az RPO egy olyan szolgáltatás, amely során a vállalat egy külső szolgáltatóra bízza a toborzás teljes vagy részleges folyamatát, hogy hatékonyabban és eredményesebben szerezze meg a legjobb szakembereket szervezete számára.
munkakörök meghatározása, ehhez tartozó készségek azonosítása
munkaerő igényekre szabott stratégia létrehozása
álláshirdetések megfogalmazása, akár grafikai design, hirdetések kihelyezése
jelölt források felkutatása, használata
önéletrajzok és jelentkezők előszűrése
szakmai vagy nyelvi tesztek levezénylése
interjúk megszervezése és végrehajtása
társosztályokkal, döntéshozókkal való kommunikáció
új kollégák felvételi folyamata és az integráció
adott esetben az új kollégák kölcsönzési szerződéssel való felvétele a partnerhez
munkáltatói márkaépítési tevékenységek
Az RPO szolgáltatások különböző hagyományos és szervezetspecifikus modellekben érhetők el, klasszikusan az alábbi modelleket különböztetjük meg némi eltéréssel RPO szolgáltatótól és partneri igényektől függően:
Ebben az esetben az RPO szolgáltató és a vállalat egy hosszú távú stratégiai partnerségre szerződik, amelynek célja a toborzási folyamatok hatékonyabbá tétele.
A vállalatoknak számos bizonyított előnye származik egy RPO szolgáltatás igénybevétele esetén, mint például:
Az RPO létrejötte a 20. század második felére tehető, amikor a cégek kezdték felismerni, hogy a toborzási folyamatok sok időt és rengeteg erőforrást igényelnek. Számos vállalatnak nem volt megfelelő költségvetése, hogy olyan méretű és szakmai tudású csapatot foglalkoztasson, aki képes felvenni a tempót a gyors növekedéssel és magasfokú munkaerő igénnyel.
Hivatalosan az 1990-es évekre tehetjük az első RPO konstrukciókat a vállalatoknál, de ekkor még kevésbé strukturált és szabványosított szolgáltatásról beszélhetünk, inkább a cégek specifikus igényeire épített szolgáltatások voltak.
Az 2000-es évekre azonban jelentős fejlődést figyelhetünk meg, köszönhetően az egyre élesedő versenyhelyzet és munkaerőpiac folyamatos változása miatt - az RPO szolgáltatók egyre egységesebb szolgáltatási stratégiákkal dolgoztak, teret nyert a kölcsönzési konstrukció, mely a mai RPO elődjének mondható.
Ma már széles körben elterjedt megoldás a toborzás részleges vagy teljes kiszervezése, egyre több vállalat szavaz bizalmat az RPO modelleknek.
Az RPO lényege, hogy skálázható, nem csupán nagy cégekre szabható, alkalmazkodik az össze mértetű céghez. A konstrukció lényege az, hogy a partner hozzáférhet az MP Solutions szakértelméhez, háttércsapatához, módszertanaihoz és erőforrásaihoz, melyek több évtizedes szakmai múlt, piaci rálátás és tapasztalat eredménye.
Nem. Egy hagyományos munkaerő-közvetítő szolgáltatás arra összpontosít, hogy azonnal de legalábbis minél gyorsabban betöltse az adott pozíciót, nem feltétlenül veszi azonban figyelembe, a cég hosszú távú céljait, cégkultúrát és a csapat identitását. Az MPS RPO szolgáltatóként stratégiai megközelítést alkalmaz, hosszú távú gondolkodás jegyében keresi az új munkaerőt, integrált partnerként a cég kultúrájába, csapatba való beilleszkedés is szempont számunkra. Erős partnerséget építünk ki a partnerekkel, toborzási stratégiánkat a cég üzleti céljaihoz igazítva.
Az MPS számára az adat alapú toborzás már alapvetés, kulcsfontosságú adat a riportjainkban a különböző teljesítménymutatók (KPI-ok), mint a felvételig eltelt idő, a jelöltek minősége, a jelöltek élménye és a toborzás költsége. A toborzási folyamatok előrehaladása mellett azonban fontosnak tartjuk a toborzás közben felmerült tapasztalatokat, esetlegesen megfigyelhető tendenciákat is megosztani a partnerünkkel. Rendszeres beszámolók és folyamatos kommunikációnk ad lehetőséget ügyfelünknek arra, hogy számokban is megmutatkozzon az RPO modellünk sikeressége.
Az RPO szolgáltatás ára az alapján, hogy mi a cég igénye, teljes vagy részleges kiszervezésről beszélünk, hosszú távú vagy rövid távú együttműködést szeretne természetesen változhat. Árképzést befolyásoló tényező az is, hogy hány toborzó kollégára van szükség az ügyféligény maradéktalan kielégítéséhez, milyen egyéb erőforrásokra van szükség (hirdetési platformok, jelölt adatbázisok stb.). Általánosságban elmondható, hogy szinte minden esetben egyedi az árajánlatunk; konstrukcióink rugalmasak, megengedik, hogy bizonyos elemeket kivegyen vagy beletegyen az ügyfél, nem dobozos termékekkel dolgozunk, így az ár változó.
Legtöbbször a teljes toborzási folyamatot kiszervezik, de gyakori, hogy egy projektre veszik igénybe a szolgáltatást, esetleg új részleg nyitásakor, időszakosan megnövekedett munkaerőigény esetén.
Általában viszonylag gyorsan lehet látni eredményeket, hiszen az RPO lényege, hogy gyorsan tudjon jelöltet állítani, a pozíciókra. Persze függ a projekt vagy szolgáltatás minőségétől és komplexitásától is.
Az MPS, mint RPO szolgáltató kifejezetten ügyel arra, hogy az RPO konstrukcióink egyedi igényeknek is megfeleljen, ezért mindig részletesen egyeztetjük, hogy az ügyfélnek mire van szüksége, így mindig azt kapja a szolgáltatásban amire szüksége van. Természetesen a szolgáltatás közben is módosítható.
A klasszikus munkaerő-közvetítés során a legtöbb szolgáltató vállal jelölt garanciát is, ez azért fontos, mert felvett jelöltek után kérik a sikerdíjat. Az RPO-ban legtöbbször nem az elhelyezett jelöltek után történik a számlázás így a jelölt garancia kissé indokolatlan lenne. Egy RPO-ban a szolgáltató csapata integráltan működik, ha nem válik be a jelölt, a csapat új kollégát keres helyette garanciától függetlenül.
Általában viszonylag gyorsan lehet látni eredményeket, hiszen az RPO lényege, hogy gyorsan tudjon jelöltet állítani, a pozíciókra. Persze függ a projekt vagy szolgáltatás minőségétől és komplexitásától is.
Azoknak, akik szeretnék pontosan meghatározni, merre tartsanak szakmai pályafutásukban, vagy megérteni, milyen irányba haladnak jelenleg. Közösen feltesszük a megfelelő kérdéseket, hogy jobban megismerhesse önmagát és megtalálhassa a helyes utat a karrierjében.
Az önéletrajz és a motivációs levél alapos ellenőrzése és véleményezése. Ha már tisztában van azzal, merre szeretne indulni, de fontos, hogy az önéletrajzza professzionálisan képviselje egy esetleges váltás során, mi segítünk abban, hogy a dokumentumai maximálisan felkészültek legyenek az új kihívásokra.
Ezt a csomagot ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék jelentősen növelni esélyüket a munkaerőpiacon a kívánt állásának megszerzésére. Közösen készítjük el az önéletrajzát, motivációs levelét és LinkedIn profilját, akár több nyelven is, kreatív ötletekkel kiegészítve.
Létrehozunk egy esztétikus és informatív önéletrajzot, valamint LinkedIn profilt, amelyek valóban kiemelkednek.
Betekintést nyújtunk a cégek kiválasztási folyamataiba, hogy Ön felkészülten várja a kihívásokat.
Megmutatjuk, hogyan készüljön fel az interjúkra, hogy magabiztosan szerepeljen és megnövelje kiválasztási esélyeit.
Ebben a csomagban minden kisebb szolgáltatásunk megtalálható, így egyszerre nyújt megoldást karrierirányításhoz és a pályaváltáshoz szükséges eszközök biztosítására.
Segítünk megtalálni a megfelelő karrierutat, függetlenül attól, hogy jelenleg aktív álláskereső vagy csak a jövőjét szeretné tudatosabban alakítani.
Professzionálisan megtervezzük és elkészítjük önéletrajzát, motivációs levelét és LinkedIn profilját, hogy a legjobb formában mutathassa be szakmai hátterét a munkaerőpiacon.
Felkészítjünk a toborzási folyamat minden lépésére, így magabiztosan állhat szembe bármilyen kihívással.